Muziekschrift
Maurice Pirenne aan het woord:
  • Wonen in klanken

Auteurs: Jan Jaap Zwitser, Anton Vernooij
Biografie van priester-musicus Maurice Pirenne.

In een rijk geïllustreerde uitgave van ca. 400 pagina’s volgen we het leven en werk van de jonge Maurice die met zijn ouders naar ’t Heike in Tilburg gaat, zijn weg naar de seminaries van Beekvliet en Haaren, zijn studie aan het conservatorium in Tilburg en aan het Istituto Pontificio di musica sacra in Rome, zijn benoemingen tot kapelaan, rector cantus en organist in de kathedraal en als docent aan de diverse conservatoria van Nederland. Tevens een uitgebreide beschrijving van de werken van Pirenne, alsmede een complete werkenlijst.

Prijs: € 22,50

bestellen

bekijk de omslag

• ...dus (s)preek ik vandaag

Uit de honderden preken van Maurice zijn er ruim 60 geselecteerd. Kenmerken zijn onder andere: kort, handelend over de relatie God en mens, gerelateerd aan de actualiteit, aanhakend bij kunst en cultuur en, na jaren, nog zeer prettig te lezen, verhalend in mooi taalgebruik en ronduit boeiend.

De Bossche kunstschilder Rob Jacobs heeft het boek voorzien van illustraties door schilderwerken te maken, geïnspireerd door diverse preken van Maurice.

Prijs: € 15,00

bestellen