Boekpresentatie en opening expositie

Boekpresentatie en opening expositie

Datum: 14-04-2016 Tijd: 19.00 uur Locatie: Sint-Janskathedraal, 's-Hertogenbosch

Op donderdag 14 april aanstaande verschijnt een boek met een selectie van preken van priester-musicus Maurice Pirenne met als veelzeggende titel:
...dus (s)preek ik vandaag.
Uit de honderden preken van Maurice zijn er ruim 60 geselecteerd. Kenmerken zijn onder andere: kort, handelend over de relatie God en mens, gerelateerd aan de actualiteit, aanhakend bij kunst en cultuur en, na jaren, nog zeer prettig te lezen, verhalend in mooi taalgebruik en
ronduit boeiend.
De Bossche kunstschilder Rob Jacobs heeft het boek voorzien van illustraties door schilderwerken te maken, geïnspireerd door diverse preken van Maurice.

Op donderdagavond 14 april om 19.00 uur vindt de presentatie van het boek plaats in de Sint-Janskathedraal te 's-Hertogenbosch. Tevens openen we dan een vierdaagse expositie van de schilderwerken in de kooromgang van de Sint-Jan. Het geheel wordt muzikaal omlijst door Renske van der Heijden (dwarsfluit). Niet alleen het boek is vanaf dan te verkrijgen ( prijs: 15,-), maar ook de schilderstukken zijn te koop. Tot en met zondag 17 april kunt u de expositie bekijken tijdens de openingstijden van de kathedraal. De expositie sluit met het concert van de Schola Cantorum, die op 17 april om 16.00 uur haar nieuwste cd presenteert. Dit concert bevelen wij van harte bij u aan. Het boek is ook te verkrijgen bij de infobalie van de Sint-Jan, via de website van de Stichting Maurice Pirenne en via de boekhandel.

Wij ontmoeten u graag op 14 april of een van de dagen daarna.